Ze względu na coraz to większe zatory mieszkańcy wielkich aglomeracji chętniej jeżdżą do pracy komunikacją miejską czy rowerami aniżeli autem. Nawet jeżeli samochód został przez nich już zapomniany i używają go tylko kilka razy do roku, nie zwalnia to z jego regularnego serwisowania. Ci, którzy sądzą, iż doraźne używanie pojazdu ułatwia eksploatację i redukuje jej koszty, są w błędzie.
Rzecz jasna koszty związane z tankowaniem na pewno będą niższe. Jednakże nazbyt długi spoczynek auta z całą pewnością odbije się na częściach, które w czasie postoju niekiedy niszczą się szybciej aniżeli przy normalnej eksploatacji, także serwis aut francuskich (sprawdź też regeneracja tylnej belki peugeot) winien być odwiedzany równie systematycznie.
Autor: Supermac1961
Źródło: http://www.flickr.com
Co ulega uszkodzeniu w nieczęsto używanym samochodzie? Przede wszystkim znacznie prędzej swe cechy traci olej silnikowy, zwłaszcza jeśli jest mineralny. Odporniejsze na zużycie są oleje syntetyczne, które niestety nie za każdym razem nadają się do wykorzystywania we wszelkich pojazdach. W nieczęsto wykorzystywanym pojeździe olej winien być wymieniany częściej niż w wypadku typowego użytkowania. Opóźnienie wymiany oleju grozić może zatarciem silnika. W pojeździe, którym jeździ się rzadko, szybszemu zużyciu ulegają również opony. Gumy stojące dłuższy okres w jednakowej pozycji nie jedynie o wiele wcześniej parcieją, ale też niemiarowo się eksploatują i tracą swą sztywność.
Źródło informacji:
Aby temu zapobiec, winniśmy co tydzień bądź 2 przesuwać samochód o kilka centymetrów. Można także po prostu przejechać się nim . Z jakiej przyczyny nie możemy jeździć na starych oponach? Wiekowe ogumienie może zrobić się zbyt lepkie bądź stwardnieć a przez to o wiele łatwiej ulegać kruszeniu. Z wiekiem opony są także coraz bardziej podatne na odkształcanie. Żywotność rzadko używanych opon na pewno przedłuży wyższe ciśnienie, nie powinniśmy jednakże przekroczyć wartości zalecanych przez producenta o 20procent.
Cotygodniowa przejażdżka tak używanym czterokołowcem jest nieodzowna nie tylko z punktu widzenia ogumienia, lecz przede wszystkim po to, żeby pozbyć się wilgoci zgromadzonej w silniku, na elementach układu wydechowego, a również w innych podzespołach. Jeśli tego nie uczynimy, w samochodzie pojawi się korozja jednego bądź kilku podzespołów, jaka może go unieruchomić. Raz na tydzień dokładnie obejrzyj auto. Czasami może być potrzebna regeneracja
regeneracja zacisków hamulcowych belki Citroen.