Zajmują się przede wszystkim transportem ładunków, przemieszczaniem różnych rzeczy o różnorakich rozmiarach, aut, części do pojazdów, przewożą wszystko, nawet to, co ma tak dziwne nazwy, że nie wiedziałbyś jak zapytać.
Jeżdżą do odległych krajów, jeśli na zachód to trafiają na kolegów z Anglii, Francji czy Hiszpanii, inaczej klaruje się sytuacja na Wschodzie Europy, tam nikt z Zachodu nie chce jechać wykręcając się, że język obcy, obce zwyczaje i tradycje, a do tego niebezpiecznie. Z tego też względu nasze firmy przewozowe transportują ładunki na Wschód, dzięki temu przejmują większość zleceń, których firmy z Europy Zachodniej nie chcą się podjąć.
W większości firm obowiązuje system, że da się pracować bez przerwy przez 21 dni, a potem dostać tydzień wolnego albo normalny czas pracy – tygodniowy, a weekendy wolne. Większość osób woli druga opcja, najczęściej ze względu na najbliższych. No bo trzytygodniowa rozłąka to może nie tragedia, ale jak jest możliwość spotkać się z rodziną w czasie weekendu – to właściwie wybór jest oczywisty.
———–Zobacz propozycję: Przewozy (sprawdź przewozy do niemiec jelenia gora) od pl.itl-omega.eu———–
Kierowca TIR-a może nieźle zarobić, ale wykonuje jednocześnie szczególnie ciężką pracę. Nieustannie się jest w trasie, śpi się w aucie, stając na stacjach benzynowych albo na specjalnych postojach. Odżywia się niezdrowo, ciągle przebywa się w innym miejscu, więc niełatwo jest mu odnaleźć punkt odniesienia, a takim miejscem jest dom.
Przykładowo, mamy zły dzień w pracy, więc kiedy wracamy do domu, choć na trochę się uspokajamy, jesteśmy u siebie. Kierowca TIR-a tego nie ma, bo zaraz czeka go kolejna trasa pełna przygód.
Podsumowując, praca tirowca nie jest dla każdego. Większość z nas lubi podróże, ale na wakacje. Takie podróżowanie, gdzie czas nagli, a zdrzemnąć się można tylko na parkingu, nie jest dla każdego.