Możliwości zabezpieczenia wizerunku firmy i sprzedawanych produktów

Odpowiednia oryginalność marki to podstawa. Bez niej sukces będzie krótkotrwały lub w ogóle niemożliwy do osiągnięcia. W tłumie przypominających siebie ofert, zachodzi potrzeba podkreślenia naszego. W zasadzie, najlepszym sposobem uzyskania dobrej zapamiętywalności jest zaprojektowanie przyciągającego wzrok logotypu, ciekawego opakowania i jedynego w swoim rodzaju kształtu produktu. Kiedy już ten produkt odniesie triumf, można go sprzedać lub udostępniać licencję innemu producentowi, razem z symbolem produktu czy patentem.

prawa autorskie

Autor: EnergieAgentur.NRW
Źródło: http://www.flickr.com

Prawa autorskie w Internecie są niezwykle często nieprzestrzegane. W przypadku, kiedy naszą najważniejszą przestrzenią działania jest Internet, wyjątkowo trudno jest ochronić się przed skopiowaniem swojej twórczości. Jednak, prawa autorskie w Internecie (prawa autorskie w internecie) są wyjątkowo słabo zabezpieczane. Każda praca tam umieszczona wyjątkowo szybko może być skopiowana oraz wykorzystana bez zgody twórcy. Niezmiernie łatwo jest skopiować wyświetlaną przestrzeń monitora. Więc najskuteczniejszym gwarantem jest znak wodny, umieszczony na pracy przez jej twórcę.

Oprócz producent opakowań tekturowych graficznego, na wizerunek produktu składa się też wzór przemysłowy (wzór przemysłowy). To wierzchnia postać produktu, wyjątkowy kształt o oryginalnych krzywych i konturach. W celu jego zabezpieczenia należy pójść do właściwego urzędu. Jeśli przedmiot okaże się wyjątkowym sukcesem, to zgłoszony wzór przemysłowy stanie się bardzo dobrym zabezpieczeniem na wypadek kradzieży, albo szansą na prędki zysk przez jego odsprzedaż.

Kolejnym ważnym fragmentem wizerunku produktu jest znak towarowy. Może to być wyraz, dowolny ciąg liter i cyfr, wizualny zapis, symbol. Taki logotyp i jego zróżnicowane wersje barwne można zastrzec w odpowiednim urzędzie. Jeśli jesteśmy zaciekawieni zakupem oznaczenia od innego producenta, własna wycena znaku towarowego (jwp.pl/uslugi/znaki-towarowe/) będzie dobrym sposobem oszacowania jego rozpoznawalności.

przyklad znaku towarowego

Autor: Christopher Tran
Źródło: http://www.flickr.com

Nasz logotyp albo oznaczenie to nie jest oczywista rzecz. W celu ich zaprojektowania wynajmujemy zwykle zespoły ludzi, specjalistów, designerów. Ten znak powinien być poprzedzony badaniem rynku. Jego zróżnicowane koncepcje powinny być zbadane wśród grupy docelowej odbiorców. Gdy wszystko jest gotowe, trzeba zrobić właściwe działania, które zapewnią nam wszelkie prawa autorskie do wzoru. Wycena znaku towarowego jest działającym sposobem na określenie wartości produktu.