Sporo właścicieli niedużych, miejskich samochodów,głównie francuskich konstruktorów, miało kłopoty z zawieszeniem swojego pojazdu. Warto poznać arkana jego budowy oraz reguł funkcjonowania, tym bardziej, że to nic trudnego.
Zastanówmy się, jak wygląda zasada działania osi skrętnej. Oś skrętna jest to część tylnego zawieszenia pojazdu. Oś skrętna występuje w modelach zawieszenia stosowanych zwykle w niedużych pojazdach średniej klasy. wielokrotnie występuje w samochodach francuskich marek, w samochodach miejskich oraz kompaktowych.
Będzie Ci potrzebne łącze do wpisu (https://prezero.pl/niebezpieczne-odpady/)? Namawiamy w takim razie, żebyś najechał tutaj i wtedy przejdziesz do następnego artykułu pełnego detali.
Rozwiązanie to jest nieskomplikowane i niezwykle praktyczne, ponieważ dzięki temu, że zajmuje mało przestrzeni, gwarantuje wykorzystanie większej powierzchni bagażnika. Ten rodzaj zawieszenia to również rozwiązanie znacznie bardziej oszczędne niż skomplikowane typy zawieszenia stosowane w drogich samochodach wysokiej klasy. Zasada działania osi skrętnej używana jest w zawieszeniu półzależnym, w którym, odwrotnie niż w przypadku zawieszenia zależnego i niezależnego, skręt jednego koła w osi tylko trochę oddziałuje na obroty drugiego koła w tej samej osi. W przypadku zawieszenia zależnego, obrót jednego koła wymusza skręcanie drugiego. A w przypadku zawieszenia niezależnego oba koła obracają się całkowicie autonomicznie.
Sprawdź także – www
Autor: Alexander Nie
Źródło: http://www.flickr.com
Jak wygląda mechanika tylnej belki krok po kroku? Tylne zawieszenie składa się z dwóch wahaczy wleczonych, zamocowanych do nadwozia, połączonych płaską belką, wywołującą skręcanie się kół. Belka skrętna jest łatwa w budowie. Ważną cechą belki skrętnej jest także jej stosunkowo proste instalowanie oraz rozbiórka w przypadku ewentualnej usterki. Jak widać mechanika tylnej belki krok po kroku nie jest rzeczą skomplikowaną. Należy tylko zwracać uwagę, czy tylna belka działa prawidłowo. Jeżeli pojawią się kłopoty z obracaniem się kół, trudności przy manewrowaniu samochodem, należy szybko pojechać do serwisu. Nie zapominajmy, że zlekceważenie tego rodzaju usterek może nas później wyjątkowo drogo kosztować, gdy będziemy zmuszeni wymienić belkę na nową.
Zobacz też: odnośnik